De fanfare komt uit in de tweede divisie en telt circa 40 muzikanten.

De fanfare van Ons Genoegen Oirlo staat voor een fijne sfeer waarbij ontspanning, plezier en succes hand in hand gaan. Er wordt muziek gemaakt op het voor het orkest hoogst haalbare niveau. Verder is de fanfare er natuurlijk voor het dorp Oirlo waar openbare concerten worden verzorgd en activiteiten zoals kerst en jubilea worden opgeluisterd. Dit vraagt om een veelzijdig programma waarbij gewerkt wordt met projecten en zoveel mogelijk gebruik wordt gemaakt van de kennis, kunde en creativiteit binnen de vereniging. Bij projecten wordt regelmatig samengewerkt met andere verenigingen, initiatieven en organisaties in de regio.

De fanfare staat onder muzikale leiding van dirigente Britt van der Velden